goeie middag kan mij iemand helpen hoe ik mijn sony bravia kdl40bx400 in stel op 1080 pixels ?

hij staat nu op 576pixels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Druk op HOME>>> en selecteer vervolgens Weergave>>>Beeld>> Advanced instellingen.>>Detail Optimalisatie>> de gewenste optie

HDMI :

HOME>>>EXterne ingangen>>HDMI instellingen>>Controle voor HDMI >> AAN

Met het volgende nl. "Schermmodus" kunt U een formaat selecteren dat beter past bij de inhoud die U wilt zien. Deze functie is bedoeld voor het weergeven van de zogenaamde 4:3- uitzendingen,om het volledige scherm te vullen of ondertitels goed weer e geven. Hiervoor heft U dan 2 opties: Smart * Vergroot het beeld zodat het een 169 - scherm vult en behoudt hierbij zoveel mogelijk het originele beeld.

4:3 Geeft een 4:3- beeld weer in z'n oorspronkelijke grootte. De zijbalken worden dan weergegeven om het 16:9 - scherm te vullen. Verder kunt U dan nog kiezen voor WIDE en Zoom .

MENU START: Hier kunt U de algemene TV instellingen uitvoeren/nakijken.

Balk Media Category: INstellingen ( hier kunt U de nodige configuraties aanpassen voor Tv-instellingen ( icoontje "koffer"

Mocht U er niet uitkomen : Druk op het knopje met een soort +tekentje >> i-Manual. Hier kunt U dan de scherm gebruiksaanwijzing lezen/uitvoeren.
Volgens mij heb ik nu zo uit mijn hoofd de opties gegeven,welke U nodig heeft.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij geeft waarschijnlijk 576p aan omdat dat het inkomende signaal is van bv. je digitale ontvanger, dit wordt gewoon omgezet naar 1080p als je een 1080p scherm hebt. Als je een 1080p scherm hebt kijk je namelijk altijd naar 1920x1080 pixels ongeacht het inkomende signaal. Als je 576p ziet en je verwacht 1080p bv. omdat je een blu-ray aan het kijken bent dan moet je wat in gaan stellen op je blu0ray speler.

Toegevoegd na 5 minuten:
Laat u niet van de wijs brengen door mijn buurman hierboven die legt u iets uit over aspect ratio ofwel beeldverhouding dat is net iets anders dan inkomend signaal in een bepaalde resolutie, maar heeft er wel weer van alles mee te maken.