Welke t.v.

Ik zoek een t.v. met goed geluid en beeld, voor pl.m.350-450euro.Maar ja wie kan mij zeggen wat voor, lcd---led---plasma,ik weet echt het verschil niet,gegoogeld maar kom er niet ui,ER IS ZOVEEL AANBOD.Ik weet het niet meer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

het verschil in Lcd en Led,is alleen dat het energiegebruik nog zuiniger is...kwa techniek/beeld is alles het zelfde.
Daarin tegen heb je de Plasma,overigs het stroomvebruik is echt iet zo drastisch als mensen denken,het zal op jaar basis bij normaal gebruik zo 30 euro meer kosten aan stroom
Maar dan heb je wel het beste beeld,plasma heeft een veel sneller reactietijd voor het verwerken van snelle beelden,waardoor het beeld heel goed uitkomt bij oa sport games en films.
De schittering door het glasplaat ervoor is te vergelijken met de oude tv, ik heb er geen last van.
Daarnaast is de kijkhoek van een plasma groter.
Bij LCD wordt het beeld minder nals je er niet recht voor zit.

Je kan vergelijken bij een Mediamarkt,maar zou het niet advisren omdat ze daar de toestellen niet op dezelfde manier aansluiten waardoor het ene toestel mooier uitkomt dan een ander.
En echt goede adviezen heb ik ook niet gekregen,...ze wouden mij een hdmi kabel van 50 euro aansmeren,terwijl onderhand al lang is bewezen dat een hdm kabel van 10 euro ( als hij niet langer is dan 5 meter) dezelfde kwaliteit afgeeft.

Goed merk nu op het gebied van Plasma is de Panasonic
voorheen was dit Pioneer maar die is gestopt met de plasma
Je kan ze met geluk nog op de kop tikken bij de Expert.
Heb de mijnes voor 500 euro ( 107 cm) 2 jaar garantie.
En staat nu op internetwinkels voor nog meer dan 1000 euro te koop.

Succes met je aankoop

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja laat je niet gek maken door de full hd hype
Full HD kan je alleen zien/merken als je tv groter is dan 107 cm, en je blu ray speelt die ook met Full HD apparatuur is opgenomen.Is je scherm kleiner dan zie je het verschil met HD echt nooit,dat kan het oog niet waarnemen.
Progamma's zijn er niet in full hd en zal er ook nooit komen

Toegevoegd na 9 minuten:
teleurstelling full hd :

http://www.mvixbenelux.com/?subid=6&id=2&subsubid=45

Toegevoegd na 12 minuten:
Oja om het beste beeld uit je tv halen, is hd decorder met evt abonnement aan te raden,aan wel aansluiten met een hdmi kaben en niet met scart,helaas gebeurd dit nog veel.
De ned 1 2 3 zijn gratis in HD de rest en beperkt aantal zenders via abonnement.
En ook het progamma aanbod is niet allemaal in HD,wel gescealed, maar de echte HD Progamma 's kan je via de epg -guide zien met een HD aanduiding, zijn er vrij weinig ( echte hd progamma's)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou eens gaan kijken bij sony bravia led tv.
ik heb pas een 81 cm gekocht voor 450 euro
en het is echt super.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk bij media markt, loop gewoon de winkel binnen. daar is perfecte hulp, veel goedkope tv's en je wordt er meteen geholpen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, aangezien je een leek bent ( niet lullig bedoeld) zou jij toch geen verschil zien/merken.
simpel gezegd,
plasma zuipt stroom en geeft snel licht weerkaatsing, deze tv moet je dus niet kopen als je veel lichtinval hebt.

led en lcd, je ziet geen verschil qua beeld.
led is alleen platter en heeft minder stroom verbruik en het is een iets nieuwere techniek maar qua beeld heb je echt geen verschil.

Toegevoegd na 11 minuten:
ik weet niet hoeveel tv je kijkt en wat je dan kijkt dvd/blue ray of alleen tv zenders.
kijk je alleenmaar tv dan is in principe hd ready goed genoeg, de tv uitzendingen zijn nog lang niet de ware kwaliteit die een tv kan weergeven.
als je een gamer bent of je graag films of dergelijke wilt zijn die hoge beeldkwaliteiten aan kunnen dan moet je echt full hd kopen.
de prijzen verschillen niet zoveel meer het enige wat te overwegen valt is een iets kleinere tv met full hd of een grotere tv die hd ready is.
die termen zeggen je waarschijnlijk niet veel maar wordt bij iedere tv aamgegeve.
daarnaast raad ik je aan om op sites tv's te vergelijken met elkaar en een goed beeld hebt vanwat je wilt.
maar voor de prijs van rond de 400 euro is een redelijk grote lcd tv full hd zeker haalbaar.
led is milieuvriendelijker maar over het algemeen ook duurder en plasma raad ik je af.
niet omdat die slechter is maar hij is sowieso duurder en verbruikt meer stroom.
als ik jou was zou ik gewoon een lcd scherm halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoe je het toepast.
ze zegt n je eigen antwoord bijna precies hetzelfde over full hd los van dat ik er niet bij hebt vermeld dat de grote van het scherm ervan ook vam afhangt.
Bij www.kieskeurig.nl kan je goed vergelijken. Ik heb zelf sinds een jaar een LCD TV, maar ik zie echt wel dat LED TV's veel mooier beeld geven. Plasma is zeer gevoelig en gaat sneller kapot. Laat je geen enkele verzekering ter zake aansmeren en zeker niet eentje tegen dode pixels (kwam vroeger vaak voor en nu nooit meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel mooier beeld?
het is ietsjes helderder om een led tv te bekijken in vergelijking met lcd maar het verschil is klein.
er is nier voor niets een verbod om reclames in engeland gekomen waarbij samsung niet zo'n grote nadruk meer mag leggen als het om een led tv ging.
ze hebben er zelfs een boete voor gehad omdat het misleidend was tegenover de klant.
dus doe niet alsof led veel mooier beeld geeft, overdrijven isook een vak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar goed, voor de rest niets mis met je antwoord
Kijk eens op www.tweakers.nl en dan pricewatch dat kan je vaak al € 100 schelen en ze geven reviews.. is echt een topsite ook voor computers e.d.