CI+ kaart op een Sony Bravia KDL40NX700 werkt niet

Volgens de antwoorden zou het wel moeten werken, http://www.goeievraag.nl/vraag/digitale-tv-ontvanger-sony-bravia.116460 .
Nu heb ik zo'n ding op Ebay gekocht uit duitsland voor de helft van het geld van wat ik er hier voor zou betalen. Deze: https://www.hd-plus.de/#/web-shop/ci-modul
Ik heb nog niets ingesteld dus daar zou het ook aan kunnen liggen...

Iemand die weet wat ik allemaal moet instellen?

Alvast bedankt!!!
Groeten,
Niels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

die module wat je hebt gekocht moet wel geschikt zijn voor ziggo,niet elke module is automatisch geschikt voor ziggo of een ander provider...mogelijk dat het daar aan ligt

Toegevoegd na 9 minuten:
maar dit heb je al geprobeerd?? :

je stopt de televisiekabel in de tv en vervolgens zoek je via het menu van de televisie naar digitale zenders.

Eenmaal de zenders gevonden is het tijd om de module in de tv te doen. Let op dat de smartcard goed geplaatst wordt in de module. Hier gaat het vaak mis, omdat het op de voorbeeldafbeelding verkeerd wordt weergegeven. De gekleurde kant van de kaart dat voorzien is van een pijltje moet naar de onderzijde. Daarnaast moet een nieuwe smartcard eerst geactiveerd worden voordat hij werkt.

Na het plaatsen van de smartcard kan het authenticatie proces beginnen. Dit is het laatste wat moet gebeuren voor je tv kan kijken. De zenders worden in de goede volgorde gezet en de installatie wordt voltooid.