Is zappen met digitale tv nog altijd traag, in vergelijking met analoog?

Als ik bij vrienden tv kijk met digitale tv erger ik me rot aan de traagheid van zappen. Bij mijn analoge tv is dat gewoon instant. Zijn er al digitale abbonnementen die ook instant zappen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

ik denk niet dat het aan analoog/digitaal ligt want ik heb thuis ook analoog maar het zappen gaat ook fcking traag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb digitale t.v van U.P.C
en het werkt uitstekend , er is geen verschil met analoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelheid van zappen ligt niet zozeer aan of het digitaal is of niet. maar meer aan de tv en/of digitale ontvanger

ik heb thuis tv met gewoon kabel en deze kan zeer traag zappen.

maar bij mn ouders thuis hebben ze een goede tv met een digitale kast, deze is enorm traag.

daarnaast heb ik een betere kwaliteit tv met digitaal dankzij een smartcard in de tv. en dit gaat net zo snel als dat ik gewoon via dezelfde kabel tv kijke.. (misschien een hele kleine vertraging vanwege de extra informatie die je erbij krijgt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sinds kort digitale tv en in moet erg wennen hoe traag dit is. Bij mijn analoge tv (met dezelfde apparatuur) had ik hier geen last van, dus hier zit wel degelijk een groot verschil. Ik vrees dat hier niets aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop gewoon een dreambox dm500 en een schotel, razendsnel zappen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt inderdaad van de ontvanger af, ik had vroeger een oude Philips en die stonden er echt om bekend dat je daarmee echt razendsnel kon zappen. Later had ik een Sony en die was een stukje minder snel met zappen.
Nu heb ik een Samsung LCD en die is nog trager op analoge kabel maar niet langzamer dan bij de digitale ontvanger van UPC, zappen van zender naar zender duurt ongeveer 2 seconden.
Maar met digitale TV van UPC zap ik nooit, ik kan de OK knop drukken en dan krijg ik onderin beeld een vlak met de zendernaam, welk programma er op dat moment is en een korte beschrijving, daarmee kun je wel met de pijltjestoetsen razendsnel door alle zenders lopen, misschien niet zo visueel maar ik wil niet anders meer.
Bovendien ziet dat analoge beeld er vreselijk uit t.o.v. digitaal en ik heb niet eens HD, alleen daarom zou ik het al op de koop toenemen.