wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een iPhone6 en Iphone SE?

en welke is de nieuwste van die twee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tablets
2.2K

Het beste antwoord

De iPhone SE is de nieuwste.

Een groot verschil tussen 6 en SE is het schermformaat. De iPhone SE moet het met een 4 inch-scherm doen, terwijl de iPhone 6 een 4,7 inch-scherm heeft. Op dit grotere scherm na wordt de iPhone 6 echter door de SE nagenoeg op alle vlakken ingehaald.

Kort gezegd kun je stellen dat de iPhone SE dezelfde kracht heeft als de iPhone 6S. Zo heeft de iPhone SE een krachtige A9-chip, terwijl de iPhone 6 is uitgerust met het oudere A8-model. Daarnaast moet de iPhone 6 het doen met 1GB aan werkgeheugen, terwijl er bij de iPhone SE het dubbele tot de beschikking is. Dit merk je goed als je meerdere apps tegelijk gebruikt, of zwaardere taken uitvoert.
De accu van de iPhone SE gaat bovendien langer mee dan de iPhone 6, met de simpele reden dat de SE een kleiner display heeft dat van stroom moet worden voorzien. Zeker als je dit combineert met de energiebesparende modus van iOS 9, zul je merken dat je het gemakkelijk een volle dag met de iPhone SE volhoudt zonder op zoek te gaan naar een stopcontact.
Ook als je graag foto’s maakt met je telefoon is de iPhone SE de betere keuze. Met de 12 megapixel-camera schiet je haarscherpe kiekjes, net zoals je dat met een iPhone 6S doet. De iPhone 6 maakt foto’s met een camera van 8 megapixels, een duidelijk verschil dat je vooral merkt als je na afloop in gaat zoomen op je gemaakte foto’s. Een leuke extra is dat de iPhone SE ook de Live Foto’s van de iPhone 6S ondersteunt. Deze functie laat je foto letterlijk tot leven komen met een korte animatie van drie seconden.
Wat het maken van video’s betreft is de SE ook superieur, omdat je hier filmpjes in 4K mee kunt maken. De maximale resolutie van de iPhone 6 ligt wat video’s betreft op full-hd. Let hierbij wel op dat 4K video’s de opslagcapaciteit van de iPhone in hoog tempo op kunnen vullen, wat al helemaal geldt voor de 16GB iPhone SE.