Zou ik het hieronder beschreven snoer kunnen gebruiken voor mijn tablet oplader?

Ik heb een Samsung tablet, de Galaxy Tab A. De oplader bestaat uit een stekker en een apart snoer. Dat snoer gaat met een gewone USB stekker in de oplader en een mini USB stekker in de tablet. Nu zag ik gisteren dat dat snoer bij de mini USB gebarsten is; de inhoud ervan is zichtbaar als bij een opengebarsten vrucht. Ik heb die barst omwikkeld met isolatietape. Ik heb ook nog een 7 inch tabletje dat ik nooit gebruik en daar zit ook zo'n snoer bij dat precies in de Samsung oplader en tablet past. Echter in dat snoer zit tamelijk aan het begin ook nog een soort van kokertje, dus dat is een verdikking in het snoer waarvan ik de functie niet weet.
In het bijbehorende boekje staat dat dat snoer bedoeld is om bestanden van dat kleine tabletje over te brengen naar een pc.

Kan ik dat snoer met kokertje ook gebruiken voor de Samsung oplader?.

6 jaar geleden
in: Tablets
2.1K
LeonardN
6 jaar geleden
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB149C3QFXXXXaLXXXXq6xXFXXXO/2-stks-Hoge-Kwaliteit-Mini-Usb-kabel-met-Ferrietkern-USB-2-0-Type-een-naar-Mini.jpg

Antwoorden (1)

Dat kokertje waar jij het over hebt is zeer waarschijnlijk enkel een "ferriet-kraal" om de ergste verstoringen van buitenaf te filteren, dit is echter moeilijk te zeggen zonder foto. Zie de bron voor een complete en goede uitleg.

Wat betreft of je de kabel kan gebruiken, ja dat kan zeker. Opladen is een simpele taak vergeleken met 'data-transfer'. Elk kabeltje kan opladen, maar niet elk kabeltje kan data overbrengen naar een ander medium. Wat je misschien wel kan ervaren is verschillende snelheden in opladen omdat je meerdere versie's en kwaliteit-kabels hebt.