Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zwembad elektrolyse apparaat gaat niet uit stand-by. Wat kan ik doen?

Het gaat om een Intex Eco5220 elektrolyse apparaat. Na aanzetten gaan alle lampjes een kleine seconde branden en daarna gaat het apparaat direct in slaapmodus.

2 lampjes branden: working & sleep.
In het display is geen code, alleen 1 stip brandend.

Er zijn geen andere meldingen (lampjes low flow & low salto zijn uit) De pomp staat aan en doorstroming lijkt goed te zijn.

Het apparaat reageert nergens op. Ik heb nog niet heel veel zout in het bad gedaan (zou nog wat meer mogen), maar het apparaat lijkt niets te doen en ik kom geen meldingen tegen. Wat kan ik doen om het apparaat in ieder geval responses te maken (bijv de boost aan te krijgen of de self clean)

Ik heb de gebruiksaanwijzing al bekeken, maar daar vond ik niet direct iets wat hielp.

KleinDuimpje
6 maanden geleden
https://zwembadforum.eu/forums/onderwerp/intex-zoutwatersysteem-gaat-niet-aan/ Hopelijk heb je hier iets aan.
In ieder geval een Intex, en ervaringen die erop lijken.
Thecis
6 maanden geleden
Dit is een heel goede hulp geweest. Vooral dat Intex aangaf dat dit niet zomaar verholpen kon worden (bij 1 van de mensen op het forum). Daarbij ben ik zelf erg voorzichtig met het zelf open maken van waterdichte apparatuur die naast een zwembad staat / komt te staan. Maar de bottomline van al die mensen is dat er niet een gemakkelijke oplossing is. Ik heb daarom ook hun advies gevolgd en een nieuwe gekocht (helaas). Nu kan ik wellicht alsnog het advies van @Ozewiezewozewiezewallakristallix opvolgen en toch even kijken of ik iets kan vinden. Maar dan kan het zwembad in ieder geval schoon blijven :-)
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Klopt, nu kun je ‘sleutelen’ zonder gevaar en tussendoor afkoelen in een schoon zwembad!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je Intex Eco5220 elektrolyse apparaat in stand-by blijft, zijn er een paar dingen die je kunt proberen.

Bekijk eerst de zoutniveaus in je zwembad. Vaak moet er een minimale hoeveelheid zout aanwezig zijn, anders gaat het apparaat in stand-by. Als je denkt dat je nog niet genoeg zout hebt, voeg dan meer toe en wacht een paar uur.

Controleer ook of de installatie goed is. Zorg ervoor dat alle aansluitingen stevig zijn en dat er geen luchtbellen in de leidingen zitten. Dit kan ook invloed hebben op de werking van je apparaat.

Als dit niet helpt, probeer het apparaat een paar keer aan en uit te schakelen. Soms helpt het om een reset te doen. Als het nog steeds niet werkt, kan het handig zijn om te kijken of er een firmware-update of resetprocedure is in de handleiding.

Zijn er mensen met een Intex elektrolyse apparaat die hier ervaring mee hebben? Wat hebben jullie gedaan om dit soort problemen op te lossen?
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Het apparaat reageert niet op het indrukken van toetsen e.d. schrijf je.
Dat zie ik vaker (niet specifiek voor jouw apparaat).

9 van de 10 keer heeft het apparaat een tijd stil gestaan en zijn de contacten van de verbinding tussen het toetsenbord en de hoofdprint gecorrodeerd.

Maak het apparaat eens open.

Soms is het aandrukken van het stekkertje al genoeg. Soms moet je even wat meer werk doen om de contacten schoon te maken door de stekker een paar keer los en vast te maken.

In het uiterste geval, als de corrosie echt zichtbaar is, kun je de contacten heel voorzichtig heel licht opschuren.

PS. Als je het apparaat toch open hebt: druk ook de andere stekkertjes even aan. Dan maken die meteen ook weer wat beter contact.
(Lees meer...)
Thecis
6 maanden geleden
Dit is een waterdicht apparaat en het open maken gaat niet zo gemakkelijk. Ik ben zelf ook van het open maken en kijken, maar met waterdichte apparatuur die naast een zwembad staat, ben ik toch wat voorzichtiger. Dank voor de input.
Thecis
5 maanden geleden
Helaas heb ik niets kunnen vinden. Wellicht dat het echt op de printplaat zelf zit en daar heb ik niet genoeg ervaring voor om de verschillende componenten op de printplaat door te meten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing