Hoe aangebrand plastic van je gaspit te verwijderen?

Synthetisch schoonmaakdoekje op hete gaspit gevallen. Nu gesmolten plastic die niet te verwijderen is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fijn schuurpapier no 180 oid en schuren maar.

Antwoorden (2)

Eerst een nacht laten weken in een bakje water met een scheut schoonmaakazijn. De volgende dag met brillo schoonpoetsen (dat is een schuursponsje met zeep).
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijken mij zo te zien geëmailleerde branderpitten. Daar ga je m.i. niet op zitten schuren met dat Brillo staalwol.
Ik zou de volgende stappen ondernemen:
- probeer zoveel mogelijk eraf te steken nu het plastic hard is
- dan de gesmolten kaarsvet-variant: Keukenpapier erop leggen, dan een velletje bakpapier en dat geheel strijken, zodat het plastic zacht wordt en je dit kunt verwijderen. Zet hierbij wel een raam open in verband met de giftige lucht van gesmolten plastic!
- laatste restjes verwijderen met brillo en daarna met aceton.