Waarom raken telefoonsnoeren in elkaar gedraaid?

Telefoonsnoeren raken na een tijdje helemaal in elkaar gedraaid. Ze rollen zichzelf als het ware op. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bestaan die nog dan?

Antwoorden (1)

Na veel theorieën die nergens op uit draaiden, bleek bij onderzoek alleen een camera uitkomst te bieden.
Er zijn verschillende oorzaken, maar de belangrijkste is dat de beller de telefoon met de schrijfhand oppakt. Daarbij draait het snoer al 180 graden. Vervolgens moet de beller regelmatig wat opschrijven, of hij wisselt om een andere reden van hand, en voilà, weer 180 graden erbij.
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
http://www.wikihow.com/Prevent-Your-Phone-Cable-from-Getting-Twisted-and-Tangled bevestigt in punt 4 van methode 1 hetzelfde fenomeen: “The tangles occur when the handset of the phone is pulled or twisted around into position that are the opposite direction of the twists already in the chord. While this can happen from either side, it is most common when you pick the phone up with one hand, switch to the other, and then hang up with the hand that began farthest from the phone.” Nog een bron:
“My office phone cord never twists. The home phone cord always twists. The main difference seems to be that I am not the only one using the home phone. Some people are twisters. It usually has to do with transferring the phone between hands.”
nwrickert op 13 oktober 2008 3:53 pm in http://www.dslreports.com/forum/r21258679-How-does-a-phone-cord-become-twisted Zelfde conclusie op http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=417501