Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een blender voor bevroren fruit, moet ie perse 1000W zijn?

Hallo allen,

Ik heb dus gisteren een Blender van het merk Home Essentials bij de Action gekocht. Puur voor het maken van smoothies, ik gebruik dan oa diepvries fruit. Deze blender is 500W en volgens een kennis is deze te zwak voor bevroren fruit. Ik moet sowieso 1000W hebben wordt mij verteld. Maar weer iemand anders zegt zelf deze ook te gebruiken en dat het prima werk met bevroren fruit. De eerste kennis raad eentje van Philips aan, die is 40 euro. Deze van de Action is 18 euro. Nogal een verschil. En ik ga alleen maar smoothies maken. Wat zijn de meningen/bevindingen hier over dit?

Inekez1
7 maanden geleden
Het ene bevroren fruit is harder dan ander fruit. Bevroren stukjes banaan, mango of perzik gaan prima met mijn goedkope staafmixer, maar bevroren aardbei moet ik echt niet doen. Dat heeft niet zozeer te maken met de kracht van het apparaat, maar vooral ook met de stevigheid van de mesjes. Ik vermoed dat dat bij een blender ook mogelijk een verschil is tussen goedkoop en wat duurdere. Dus niet alleen de kracht van de motor, maar de hele kwaliteit van de gebruikte materialen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is meestal zo dat een blender met 1000W of meer beter presteert bij bevroren fruit, omdat hij meer kracht heeft om door harde stukken te snijden.

Maar dat betekent niet dat je blender van 500W niet kan werken. Veel mensen gebruiken ook goedkopere blenders voor smoothies met bevroren fruit, zolang je het fruit niet in grote stukken hakt en het niet te vaak overbelast.

Een tip: begin met kleine hoeveelheden en stop af en toe om de blender een pauze te geven. Zo voorkom je dat hij oververhit raakt.

Wie van jullie heeft ervaring met blenders voor bevroren fruit? Welke kracht heb je gebruikt en hoe ging het? Laat het weten!
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing