Ik heb een paar maanden geleden een keramisch mes gekocht, maar nu zijn er overal kleine stukjes uit. Is dat normaal?

Het was maar 8 euro bij Casa, is er verschil in kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Weet wel dat je er heel voorzichtig mee mee om moet gaan. Dwz : een mes gebruik je om snijdbare dingen te snijden, NIET als schroevendraaier, hakbijl, minikoevoet, toestelletje om nietjes uit een bundel te halen enz.

Als je weet/beseft dat keramiek hard en broos is.Daardoor krijg je bij onzorgvuldig gebruik hapjes er zelfs breuk van het mes. Het zal wel scherp blijven, maar de hapjes kun je niet wegslijpen omdat het materiaal van het mes te hard is.
Er is nu moeilijk mee te snijden. Ik persoonlijk zou een nieuw mes kopen en het beter behandelen, dan kun je er jaren plezier van hebben .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet verwachten, dat je voor 8 euro een kwalitatief hoogstaand mes kunt kopen.
Dat het lemmet gaat afbrokkelen is in dit prijssegment idd normaal.
Een goed mes zal minimaal het 10 voudige kosten.

Toegevoegd na 27 minuten:
Hier vind je nog wat aanvulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een goede buitensport winkel, daar zitten de deskundigen bij uitstek.
Moet het trouwens speciaal een keramisch mes zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, volgens Wouter Klootwijk die in de NRC schreef over keukenattributen zijn de "messen met het molentje" het beste en dat zijn stalen messen. Messen van keramiek, hoe duur ook, hebben altijd het probleem wat al genoemd is. Als ze vallen zijn ze stuk en ze kunnen niet geslepen worden.