Afvoerpomp wasmachine doet het niet, waar ligt dat aan?

bij nazicht is het filterhuis proper , het schoepenwiel van de pomp draait ,zowel links als rechts soepel (met enige weerstand van de magneet ) pomp geeft geen debiet ,afvoer is proper

TurfGraver
5 maanden geleden
Aansturing niet goed, pomp stuk...
Beetje moeilijk om op afstand te zeggen. :/
HannekeJanssen
5 maanden geleden
Bij mij was het een keer het waterslot wat kapot was, toen de afvoerpomp niet goed meer werkte....
repairshop
5 maanden geleden
Over welk waterslot gaat het ? waar de afvoerslang in de syphon afval water in hangt ? of de slang die de wastrommel met de pomp verbindt (daar zit idd een bal in )
repairshop
5 maanden geleden
de aansturing is het niet want ik hoor de pomp draaien als die gevraagd wordt in het programma , als ik in de afvoerslang van de trommel naar de pomp knijpbewegingen maak geeft de pomp debiet , volgens mijn bevindingen is er met de tijd slijtage aan de waaier gekomen ,of is er met het magnetisme wat aan de hand , ik zie zonder water de pomp naar links draaien ,soms effen naar rechts ,maar dit is moeilijk te verifiëren aan die snelheid ,ik voorzie een nieuwe pomp en zien wat het geeft
teusvh
4 maanden geleden
Loopt er wel water naar de pomp toe? Heb meegemaakt dat er een munt plat o de afvoer lag, en daar komt niets door natuurlijk.
repairshop
4 maanden geleden
Nieuwe complete pomp gemonteerd , de diameter schoepenwiel in de nieuwe pomp was 0.8mm groter dan het oude ( slijtage ) wat duidelijk een verschil gaf .De wasmachine werkt terug zoals het hoort

Geef als eerste antwoord