Kan ik 3 (kerst)lichtsnoertjes (24V) PARALLEL aansluiten op 1 trafo(otje)?

Normaliter heeft ieder snoertje zijn eigen trafo. Gegevens trafo: ingang 220/240V , 50-60Hz , 0,10A // uitgang 24V-26V

TurfGraver
6 maanden geleden
Kan, maar of vermogen van 1 trafo voldoende is? Waarom niet gewoon 3 trafoos?
jc54
6 maanden geleden
Trafo zal wel warm worden..........
Frencie
6 maanden geleden
@TurfGraver: geen ruimte voor 3 trafo's!
Edraket
6 maanden geleden
Gewoon de trafo met de drie snoertjes op tafel leggen en een uur als proef de lampjes laten branden.
Wordt de trafo niet warmer dan handwarm dan zou ik ze inbouwen.
Frencie
6 maanden geleden
Goed idee, Edraket!
Vortexxx
6 maanden geleden
0,1A is niet heel veel vermogen, ik denk dat 3 strengen parallel de voeding thermisch laat uitschakelen. BTW: Niet zo'n goed idee van Ed Raket om proefondervindelijk uit te zoeken of iets blijft werken buiten de gespecificeerde waarden om, het is niet voor niets dat we voorschriften hebben daaromtrent, dit valt voor mij in de categorie een oude porseleinen stop omkleden met aluminiumfolie omdat er geen reserve stoppen zijn. i.g.g. Darwin Award waardig.

Geef als eerste antwoord