Maakt het veel uit als ik de wasmachine propvol laad voor een wasbeurt?

ik heb vaak de machine (beide keren) propvol met was. dan haal ik net 2 wastoeren en hoef ik niet een keer extra (3x) te draaien met de wasmachine. is het goed slecht of maakt het niet uit als de was machine elke keer propvol is. ik geloof dat wordt aanbevolen om de machine halfvol of 2/3e vol te draaien maar is een propvolle machine nu echt wel of niet een probleem (bv. voor de levensduur van het apparaat).

Amadea
3 jaar geleden
Komt alle goed er dan wel schoon uit?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ja doorgaans geen problemen met schone kleding etc.

Antwoorden (1)

Ja, dat maakt wel iets uit. Ten eerste kan de was dan muf ruiken. Ten tweede kan regelmatig te veel kleding in de trommel doen, slijtage veroorzaken.
Was moet kunnen bewegen om schoon te worden. Prop je de machine vol dan kan dit niet meer.
SimonV
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat er een handbreedte ruimte over moet blijven tussen het wasgoed en de bovenkant van de trommel. Anders mengt en spoelt het wasgoed en wasmiddel niet goed.
Ivana
3 jaar geleden
Verkeerde zuinigheid.