Hoeveel jaar gaat een gaming laptop ongeveer mee als je hem alleen gebruikt voor lichte taken?

Hoeveel jaar gaat een gaming laptop mee (1200 euro +-) als je hem alleen gebruikt voor licht gebruik? Denk aan mail checken, internetten, werken aan school (Word, Powerpoint, Excel) Zal dit veel langer zijn dan bij een normale laptop?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Ik vraag me af of het uitmaakt; het grootste probleem is veroudering vd software.
Edraket
een jaar geleden
Wordt de laptop niet langzamer dan?
LeonardN
een jaar geleden
@tinus1969
Dat punt snap ik niet op twee punten.
1. Je kan nieuwere software kopen.
2. Tegenwoordig is dergelijke software vaak versieloos, denk aan Microsoft Office 365 @Anonumousxx
Waarom zou je dit in hemelsnaam doen?
-Als je hem vandaag koopt is het complete overkill. Zware CPU, zware GPU heb je niet echt nodig voor dergelijk werk.
-Als je hem over 5 jaar nog steeds heel hebt, zullen er nog steeds componenten zijn die onnodig duur zijn (GPU)
-Grootste kans is dat een laptop OP is in hardwarematige zin (dus niet te traag, maar mechanisch dood)
--De buitenkant raakt gaar
--Het scherm wordt zwakker of houdt er mee op
--Accu wordt lui
--Scharnieren worden slecht
-Daarnaast zal een 4 jaar oude gaming laptop misschien maar een jaartje of twee meerwaarde hebben over een 4 jaar oude gewone laptop.
HET ALTERNATIEF
Koop nu een laptop van 600 euro en koop over 4 tot 5 jaar een dan veel betere laptop voor 600 euro.

Het beste antwoord

Niet veel langer dan een reguliere laptop.
Een laptop gaat vaak een keer functioneel kapot (lang voordat deze niet meer qua krachtmeegaat) en dan is het economisch gezien soms zonde om het nog te laten repareren.

Een game laptop zal maar beperkt langer meegaan. Je kan er in mijn ogen dus veel beter op gokken om nu een laptop van 600 euro te kopen en als die laptop is een nieuwe te halen. Daarmee loop je veel minder risico dat je straks met een laptop zit die nu zinloos duur is en straks waardeloos is en/of stuk. Eigenlijk koop je dan voor heel veel geld een GPU die je eigenlijk nooit ten volle gaat gebruiken (ook niet over een paar jaar).
===
en als die laptop is een nieuwe te halen.
en als die laptop OP is een nieuwe te halen.
Toegevoegd op 6 maart 2023 16:43: tekst
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gaming laptop kan ongeveer 3-5 jaar meegaan als je hem alleen gebruikt voor lichte taken. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de laptop, de kwaliteit van de onderdelen en hoe goed je de laptop onderhoudt.
10 maanden geleden