Wat kost het aan elektriciteit om een 10.000 mah powerbank op te laden?

Nergens een antwoord kunnen vinden, wellicht weet iemand het hier? Onlangs een verwarmd vest aangeschaft(heerlijk, de kachel blijft nog uit). In iedere zak gaat een 10.000 maH powerbank. Na 5 uur op de middelste van de 3 verwarmingsstanden zijn de powerbanks leeg en gaat de volgende opgeladen set in de zakken. Ben benieuwd naar de kosten. Bij voorbaat dank voor het antwoord!

5.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoeveel volt zijn die powerbanks?
mAh x volt ÷ 1000 = Wh
Wh ÷ 1000 = kWh
x prijs die je betaald per kWh is wat het kost.
Verliezen bij opladen niet meegerekend.
tinus1969
een jaar geleden
Wat os de spanning?

Antwoorden (1)

Je gebruikt 2 powerbanks van 10.000 mAh. In de praktijk komt daar het halve vermogen uit van het getal dat er opgeschreven staat. Dus samen zijn ze nog steeds goed voor 10.000 mAh.
Bij het opladen gaat 50% van de energie verloren. Die warmte gaat je kamer in dus dat is mooi meegenomen. 10.000 mAh is bij een accuspanning van 3,8V goed voor een vermogen van ca. 40 Wattuur. Om die 40 Watt te kunnen gebruiken moet je er eerst 80 Watt instoppen.
Dat kost met de huidige stroomtarieven ongeveer 6 cent.

Daarbij valt me op dat je zegt dat je met die 40 watt je 5 uur warm kunt houden. Met die 8 Watt per uur lijkt me dat schier onmogelijk.
escape
een jaar geleden
Sauter
een jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Dat valt reuze mee die kosten. Op de hoodie kun je 3 warmtestanden instellen: laag-medium-en hoog. Ik gebruik warmtestand medium. Over het verwarmde vest draag ik nog een ruim fleece vest. Dat verklaart misschien die 5 uur? Op de hoogste verwarmingsstand is de powerbank snel leeg…Dan heb je het ook gloeiend heet.
TurfGraver
een jaar geleden
Of zijn het 12 of 24 volt powerbanks?