Wat is er mis met de vaatwasser als er schuim naderhand in zit zonder een tablet te hebben gebruikt?

We hebben een kleine vaatwasser. We merkten op dat er steeds schuim in zat als het programma klaar was met draaien (programma van 45 graden - 30 minuten). Na een paar minuten trekt dit helemaal weg en lijkt het alsof er nooit schuim is geweest. We hebben vandaag een keer of 3 (ook op 70 graden) de vaatwasser laten draaien zonder vaatwastablet, maar nog steeds blijft er een flinke hoeveelheid schuim in zitten. Hoe kan dat?

Buiten het schuim blijft er geen water in de vaatwasser staan.

Utrecht
een jaar geleden
Toevallig (een keer) afwasmiddel in het reservoir voor glansspoelmiddel gedaan?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Nee, niet dat ik weet.

Antwoorden (1)

Veel schuim aan de onderkant van de vaatwasser? Controleer de kwaliteit van het wasmiddel dat u gebruikt. Vaak voegen gewetenloze fabrikanten van goedkope producten elementen toe aan de samenstelling die voor meer schuimvorming zorgen.
Een andere veel voorkomende oorzaak van toegenomen schuimvorming is verstopping, maar geen eenvoudige verstopping, maar een oppervlakteblokkering. Wat betekent dit Als u zeer vettige vaat wast waarop brokken vet direct hangen, bestaat het risico dat dit vet het zeefscherm helemaal onderaan de waskamer verstopt. Een vetlaag bedekt de microopeningen van het gaas en water gemengd met afwasmiddel komt niet goed door het afvalfilter.

Het resultaat kan een schuimkap bij de onderste sprinkler zijn. Spoel de bodem van de waskamer om de oorzaak van het probleem te verhelpen. Water verlaat normaal en het schuim vormt zich niet te veel.
Om te begrijpen of voedselresten meer schuimvorming hebben veroorzaakt, ruikt u het puin. Schuim van 'voedsel'-oorsprong ruikt vies, terwijl het schuim van het wasmiddel een verre chemische geur heeft.
een jaar geleden
escape
een jaar geleden
Geweldige vertaling: "Om te begrijpen of voedselresten meer schuimvorming hebben veroorzaakt, ruikt u het puin." Daar heb je wat aan, lol!
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Kwaliteit van de vaatwastabletten zal vast goed zijn aangezien het van een A merk is: Sun