Laadt een elektrische tandenborstel af wanneer de lader niet in het contact zit?

Ik trek namelijk altijd de stekker uit het stopcontact wanneer hij opgeladen is maar zet hem er dan wel steeds terug op...

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, een accu verliest ook lading wanneer hij niet gebruikt wordt.
Het verschilt per accu type, leeftijd en gebruik in het verleden van die accu hoeveel dat is.

Een accu constant opladen is echter ook geen oplossing. Daar verslijt een accu nog veel sneller van.
TurfGraver
2 jaar geleden
Dit "ontladen" staat los van of het op een uitgeschakeld lader staat of niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Het klopt dat dat niet uitmaakt. Het gaat er om dát het proces gaande is. Of de tandenborstel daarbij nu op de wastafel staat of op de UITGESCHAKELDE oplader, dat maakt geen verschil. Mocht die min voort komen uit de laatste zin:
Met die zin wil ik alleen maar aangeven dat het niet slim is om dan maar altijd op te laden (wat veel mensen doen) Dat werkt averechts.
TurfGraver
2 jaar geleden
Min is niet van mij (ik doe niet aan stickers).
Maar denk dat die toelichting (wel of niet op uitgeschakelde oplader) juist de informatie is waar vs naar op zoek was.