Kan men het energieverbruik van een diepvriezer meten?

We hebben energiemeter gekocht en aangesloten op de diepvriezer. Het lukt niet om het energieverbruik te meten. De diepvriezer gebruikt immers niet continu stroom. Wanneer er geen stroom wordt gebruikt wordt er uiteraard ook geen stroomverbruik door de energiemeter gemeten. Het probleem is dan echter dat het apparaat dan de meting stopt. Heeft de diepvriezer weer energie nodig dan begint de meting weer van vooraf aan, dus bij tijdstip 0. Uiteraard blijft al die tijd de energiemeter zitten tussen de vriezer en het stroomnet.
Hoe lossen wij dit probleem op.

4.6K
Utrecht
2 jaar geleden
Wat voor energiemeter heb je dan?
De meeste energiemeters kunnen kWh meten. Zoals de foto van janjan.

Antwoorden (1)

Je hebt een verkeerde meter gekocht. Bij mijn meter blijft hij continu aan staan.
Ik heb 2 vriezers, de zuinige kost 10 cent per dag en de onzuinige 20 cent. (ingesteld op 24ct/KWh)
Ik heb iets soortgelijks als de foto
Plaatje bij antwoord