Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand waarom mijn droger dit rare geluid maakt en wat dit is?

Op onderstaand filmpje is het geluid goed hoorbaar. Het is een droger van het merk Beko met modelnummer DCY7402XW3. De droger is ongeveer 4 tot 5 jaar oud en is goed onderhouden. De filters worden dagelijks schoongemaakt en het apparaat is verder in goede staat. Hij maakt dit geluid ook niet altijd en soms is het de ene keer erger dan de andere keer. Het lijkt niet te liggen aan de hoeveelheid was die in de droger zit en ik kan ook niet ontdekken waar het geluid exact vandaan komt. Hopelijk weet iemand wat dit is, wat ik eraan kan doen en wat voor onderdeel er misschien stuk is of vervangen moet worden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2K
Griffin
2 jaar geleden
Lijkt mij het beste om het apparaat open te schroeven, en te lokaliseren waar het geluid vandaan komt? Gezien dit apparaat uit het goedkope segment komt is reparatie door derden niet te doen, omdat voorrijkosten / arbeidsloon / kosten voor het onderdeel niet opwegen tegen de aanschaf van een nieuwe...
PPPP
10 maanden geleden
Bent u er intussen achter waar het geluid vandaankomt? Onze Beko maakt dezelfde herrie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het lijkt mij dat de aandrijfsnaar dit veroorzaakt en niet goed op spanning staat of is versleten.
Kan meerdere oorzaken hebben uiteraard want ik vermoed dat ie het geluid maakt tijdens het draaien in het begin als je deze net opstart?
Net zoiets als een auto waarvan de v-snaar niet strak staat en slipt tijdens het begin van het rijden en daarna meestal wegvalt als ie op snelheid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding