Wat betekent de foutmelding service b bij een Remeha gaswandketel?

Wat betekent de foutmelding service b ? Het komt tevoorschijn op mijn scherm van de thermostaat vlak na dat de loodgieter mijn remeha ggaswandketel gekuist heeft gehad, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Je zult toch even het merk enz moeten geven want er zijn er zoveel en die gebruiken allemaal andere codes. Of zoek de handleiding.
marjolein55
3 jaar geleden
De loodgieter hier over bellen misschien dat die een antwoord kan geven

Antwoorden (1)

Melding A is de lichtste onderhoudscode en het bijbehorende onderhoudssetje bevat alleen enkele pakkingen.Bij B wordt aangeraden ook de ontsteekelektrode te wisselen. Bij melding C is het meeste onderhoud nodig en wordt de installateur geadviseerd om, bijvoorbeeld bij een combiketel, ook de warmwatercartridge met flowsensor te vervangen.
Doordat Remeha bij de nieuwe toestellen een keurige A, B of C-melding op de thermostaat geeft, hoeven eindgebruikers in principe alleen te bellen voor onderhoud wanneer er een melding komt.