Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke programma moet de zwarte was?

Ik heb zwarte/donkere kleding die ik wil gaan wassen, maar weet niet op welk programma/stand ik dat moet doen. Ik ben nog een beginner
. Ik ga de was op 40 graden wassen maar weet niet of ik het naar links of rechts moet draaien.

Picture for question

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt meer af van de samenstelling van de stof dan van de kleur. Het best kun je eerst de etiketten lezen. Daar staat namelijk op vermeld welk wasvoorschrift. Fijne was moet op 30 graden, kunststoffen en niet-kleurvaste katoen op 40, kleurvaste katoen kan op 60 graden.
-----------
Jouw machine heeft kennelijk een speciaal programma voor kreukende stoffen. Daar hangt dus vanaf of je die knop naar links moet draaien. Mijn ervaring is dat vooral materiaal met linnen erin erg kreukelt, en viscose kan dat ook.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 augustus 2018 15:13: tekst
Amadea
5 jaar geleden
priscella
5 jaar geleden
Het bestaat uit onderbroeken en katoenen kleding etc. Maar kan ik het dus gewoon naar de 40 graden rechts draaien? Geld het ook als bonte was of niet?
Amadea
5 jaar geleden
Als die kleding niet kreukelt en niet afgeeft dan kun je inderdaad de stand van 40 graden rechts gebruiken. En dat is bonte was, ja. Alleen als er tere zwarte stoffen bij zitten wordt aanbevolen om die apart te wassen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding