Hoe weet een Miele hoe lang de was moet draaien?

Als ik een tijd instel via een wasprogramma op de wasmachine maakt de machine er soms een veel kortere tijd van. Wat gebeurt er dan in het apparaat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Meet tussen door of spoelwater schoon is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hiervoor zou ik toch een monteur bellen. Een wasmachine volgt een programma en kan niet denken/weten. .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een nieuwe Bosch van pas een paar maanden oud, en die past de tijd soms ook wel eens aan. Dan stel je een programma in van een bepaalde tijd, en dan zie je die tijd in het schermpje op een gegeven moment ook ineens verspringen in een kortere tijd. Heeft hij vanaf het begin gedaan.
TurfGraver
6 jaar geleden
Welkom in 2017 jodokus52. We hebben zelfdenkende wasmachines tegenwoordig. :)
Met belading sensors e.d.
Zo wordt hoeveelheid water, zeep en soms ook duur van programma automatisch afgestemd.
Tja, is wat....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn wasmachine is >10.jr! Pfffff dat wordt wennen t.z.t.
Merci TurfGraver, ja dat is zeker wat. Zijn er geen niet-zelfdenkende wasmachines meer te koop? Is er nog een fabrikant die niet aan deze dure grappen mee doet?
TurfGraver
6 jaar geleden
:D Niet alle wasmachines (en ander witgoed) zijn slim.
In de goekoper (lees minder energie zuinig) segment zitten vaak minder fratsen.
Aan de ander kant, zo erg is het niet, hooguit wennen.

Antwoorden (1)

het kan zijn dat de wasmachine de was weegt. daar kan de machine de wasmiddel en water op doseren.