De stofzuiger ruikt bij het zuigen wat is hier aan te doen ?

Geurstaafjes helpen niet eg

Toegevoegd na 38 minuten:
een stofzuiger zonder zaken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kunt eerst de borstel aan de steel aanpakken:
Trek de borstel van de steel en kijk of je een paar schroefjes los kunt schroeven. gewoonlijk zit hier veel opgehoopt vuil tussen de de korte borstels en die kun je schoonmaken. Met je handen en met een kwast.
Doe het buiten op een tafel op een moment dat het niet waait. :)
of
-Zuig een watje op met wat druppels van je favoriete luchtje of een
-desertlepel droge kruidenthee blaadjes,
-Ben je gek op koffie? doe wat vers gemalen koffie in de stofzuigerzak.
-Gewone soda kan ook trouwens.
-Een stukje keukenpapier met een 2 druppels geurolie of deodorant en ook -wasverzachter van Silan en Crystals worden aangeraden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Filters schoonmaken/vervangen en indien van toepassing een nieuwe stofzak plaatsen.
jc54
6 jaar geleden
svetivlas
6 jaar geleden
Wat is er mis met dit antwoord???? +
Wat waspoeder opzuigen zou ook kunnen helpen.
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Inderdaag, zo ruikt het lekker fris als je zuigt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of een paar pufjes goedkope parfum wat jij niet meer gebruikt .
Als het een ietwat branderige geur is dan wordt de motor door vervuiling misschien niet goed gekoeld. Zo een geur is niet te maskeren met een geurstaafje. Voor betere koeling van de motor het binnenwerk en het kleinere filter wat na de stofzak zit even schoonmaken. Vaak zit er bij de uittredende lucht ook een filter. Misschien kan u een verfkwast gebruiken. Er kan ook wel eens veel vuil in de slang vastzitten of bij de zuigmond. U neemt met wat minder zuigkracht al snel genoegen of zet de stofzuiger in de hoogste stand maar de motor heeft alle lucht nodig voor de koeling en draait bij extra weerstand zwaarder.

Controleer ook het snoer wanneer het helemaal afgerold is en ruik er aan. Een dun geïsoleerd, lang en opgerold snoer kan niet zo heel veel stroom meer dan 2000 Watt hebben, of het wordt door inductie een hete spoel, dat is ook een probleem bij kabel haspels. Je moet, bij een hoge belasting, het snoer er grotendeels uit trekken. Veel elektronica zit er denk ik niet in een stofzuiger, dus met de kap er vanaf is al snel te zien of er daaraan iets niet goed is. Til de motor bij het schoonmaken liever niet los van de rubbers en de behouder of het wordt een puzzel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
svetivlas
6 jaar geleden
Ik ben het roerend met @161J eens en wat betreft een branderige lucht omdat de motor te heet wordt is ook uit de losse mouw gerold.
Een motor die zo overbelast is dat hij stinkt betekent dat de hars om de veld-of ankerwikkelingen aan het smelten is. De motor zou er dus al lang mee gestopt zijn als een brandgeur van de motor de oorzaak was.