Als je een wasmachine hebt van 45 cm diepte, hoe ver komt de voorkant dan van de muur te staan?

In de productomschrijving van een wasmachine staat dat hij 45 cm diep is. Maar hoeveel ruimte heb je dan nodig? Er moet immers een slang / kraan achter? Of hoeft dat niet meer.
Als ik er een blad boven wil maken en ik wil niet dat de wasmachine uitsteekt, hoe diep moet het blad dan zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Uiteraard moet er een slang en kraan achter, anders kun je immers niet wassen. Wat dan de totale diepte is, is moeilijk te zeggen zonder de wasmachine en de situatie op de plek waar hij staat te kennen. Als de kraan precies achter de wasmachine zit, zul je de 'diepte' van de kraan nog moeten optellen; zit de kraan naast of boven de machine, dan hoeft dat niet. Daarnaast is het de vraag hoe de slang precies wordt aangesloten op de machine. Die 45 cm. zal waarschijnlijk voorkant tot achterkant machine zijn, maar afhankelijk van de aansluitwijze van de waterslang kan daar een paar cm. extra bijkomen als je de slang aangesloten hebt.
Ik adviseer je dus het bovenblad pas te maken als je machine geïnstalleerd is, dan weet je exact hoe dit in de praktijk uitpakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
de kraan kan dus naast de wasmachine?
In omschrijvingen van wasmachines staat er niet bij hoe de slang is aangesloten en hoeveel ruimte je dus nodig hebt.
Het is een goede tip om het bovenblad pas te kopen/maken als de wasmachine geinstalleerd is, alleen om diverse redenen gaat dat in mijn geval niet werken.
Inekez1
6 jaar geleden
Werkbladen voor keukens e.d. zijn standaard 60cm diep. Als je ruimte hebt om een blad van die diepte te plaatsen zou ik dat doen. Je hebt dan voldoende ruimte voor je wasmachine en ook als je na het wassen het deurtje op een kier laat staan steekt dat niet direct uit ten opzichte van je werkblad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Inekez1 - eigenlijk vind ik dat jij het beste antwoord geeft. Kun je van je beide reacties een antwoord maken?