Waarom verandert de temperatuur waarde niet meer, als ik aan mijn honeywell thermostaat knop draai?

Op het thermostaat display staat 19.5 graden. Normaal kan je die waarde veranderen door te draaien. Als ik nu draai blijft hij op 19.5 staan. Daarnaast voelt het ook kouder dan 19.5. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.3K

Antwoorden (3)

Er zit niets anders op denk ik dan even de woningbouwvereniging te belle (als je tenminste huurt). Het valt onder hun verantwoordelijkheid om dit te reparen. Die Honeywell thermostaten zijn overigens erg verouderd. Misschien kun je gelijk een nieuwere =betere krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
belle = bellen en reparen - repareren. (dat krijg je als je toetsenborg niet goed meer werkt).

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor wat betreft je vraag bij reacties of er dan wel genoeg water in de radiatoren zit: Dat moet je ergens kunnen zien. Of je hebt een metertje in je douche/badkamer. Als dat (rode) metertje beneden de 1,5 staat heb je inderdaad te weinig water in de ketel zitten. Bij sommige CV ketels kun je het ook op de ketel zien. Bij mij moet de druk dan rond de 34-35 zijn. Ik zou gewoon morgen even de woningbouwvereniging bellen. En misschien kun je zelfs vandaag hun nog bellen als ze een spoedservice hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek de verstelring van de thermostaat er af. Dan zie je een aantal klemmetjes waaronder de draadjes naar je cv- ketel bevestigd zijn. Schroef die draadjes even los en wacht 20 seconden. Monteer ze daarna weer. Meestal is het probleem dan opgelost. Je kan ook de stekker van de CV- ketel eruit halen (stroom naar thermostaat is dan ook weg) en deze na een halve minuut er weer indoen.

Heeft je thermostaat een programma en geheugenfunctie? Dan zitten er ook batterijtjes in, die kunnen zowat leeg zijn. Vervang ze en je thermostaat loopt weer als vanouds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Honeywell systeem werkt als volgt:
De temperatuur die word weergegeven al doe je er niks mee is bijvoorbeeld 22.5 graden
als je dan bijv 24 graden wilt, dan draai je de knop om. die knop geeft dan te temperatuur weer die jij gedraaid heb. als je dan stopt met draaien staat er rechts bovenin een vlammetje, dat betekend dat hij aan het opwarmen is,

maar even nu naar jouw specifieke vraag, Als de temperatuur het zelfde blijft al draai je, dan is je thermostaat misschien kapot, je kan hem dan na laten kijken door het bedrijf die de thermostaat in je huis heeft geinstalleerd, je moet maar even goed kijken.

probeer er niet zelf te veel mee te rommelen, dan heb je kans dat het systeem niet meer te repareren valt. en dat je een nieuw systeem moet aanschaffen.