Waar kan ik het beste mijn wasdroger laten maken?

Hij is voor het eerst in 6 jaar kapot gegaan en doet helemaal niks meer.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je kan voor beter een nieuwe kopen en de oude inleveren. Heb zelf gemerkt met een 8 jaar oude wasmachine dat reparatie na verhouding duurder is dan een nieuwe te kopen

Antwoorden (4)

Doorgaans gebeurt dit bij de leverancier, maar het kan ook een lokale witgoedhandelaar zijn.
jc54
6 jaar geleden
Contact opnemen met de partij waar u de droger gekocht heeft, garantie zit er (hoogstwaarschijnlijk) niet meer op... Eventueel kunt u ook aan zelf repareren denken? Ik weet alleen niet hoe technisch u bent. Zie hiervoor: http://witgoedreparatietips.nl/droger.php
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet niet over welk merk wasdroger we het hebben, maar ook niet wat voor een type droger (condensdroger?).
Maak allereerst alle filters goed schoon, dus niet alleen de deurfilter, maar ook de condensunitfilter, die aan de voorzijde (links)onder zit. Dit is een heel belangrijk filter die vaak vergeten wordt. Klepje openmaken, (metalen) filter eruit trekken. Ik spuit hem altijd buiten met de tuinslang goed schoon, want je mag er niet met metalen aankomen, wegens beschadigen.
Een wasdroger heeft ook een resetknop, deze zit aan de achterzijde. Schroef de bolle afsluitplaat er af, waarna je een rood knopje ziet.
Bij twijfel, laat een vakman komen, want brand wil niemand.

Toegevoegd na 1 minuut:
want je mag er niet met metalen aankomen, wegens beschadigen.
Dit moet zijn: want je mag er niet met metalen VOORWERPEN aankomen, wegens beschadigen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Soms kun je ook zelf witgoed repareren. Bij een lokale reparateur ben je vaak voorrijkosten kwijt, en dan moet hij/zij nog beginnen. Wat we steeds meer zien is technisch advies van een specialist op afstand. Met een beetje geluk hoeft de monteur dan niet langs te komen en dat scheelt weer in de kosten. Dit advies krijg je dan via skype of facetime, maar bellen kan natuurlijk ook. Helemaal gratis is het raadplegen van youtube. Hier vind je verschillende video’s van de meest voorkomende (kleine) reparaties.