wasmachine onder water gestaan nog gebruiken?

mijn wasmachine is door iemand aangezet die niet wist dat de slang (die naar de afvoer gaat ( los hing) waardoor de bak waarin de wasmachine staat,vol liep met water terwijl deze aanstond. Gelijk stroom eraf gehaald, rook naar verbrand rubber. na paar dagen toch weet aangezet en weer die geur. Kan ik deze nog gebruiken of is dit levensgevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien moet je 'm zelf inspecteren of de machine al droog is aan de onderkant, dat is vanaf deze kant van de website moeilijk te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kannhwm niet optillen maar de bak is wel droog

Antwoorden (1)

Een wasmachine is gemaakt voor natte ruimten. Dat biedt wat ruimte om eens wat uit te proberen, maar dat heeft u al gedaan door hem weer aan te zetten.

Het simpele feit dat er een geur van verbrand rubber opstijgt geeft aan dat er (nog) kortsluiting in de machine zit. Dit dient eerst opgelost te worden voordat de machine weer bruikbaar is.

Als u dit zelf niet aandurft, of aankunt dan is dit werk voor 'een handige buurman' of anders een reparateur van een witgoed zaak.