kan ik een radiator afkoppelen als de hr ketel aanstaat?

Ik heb per abuis een radiator afgekoppeld en ben vergeten de hr ketel uit te schakelen. Na inschakelen lekt de ketel, kan iemand mij vertellen wat mogelijk beschadigt kan zijn geraakt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Niets, bij te weinig druk, schakeld ketel uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat je ook gedaan hebt, op de foto zie ik een warmwater leiding vanaf je ketel die lekt op de knelkoppeling. Dit heeft niets met het afkoppelen van je radiatoren te maken.
Deze kan je gewoon vastdraaien. Ik vraag me alleen af waar jij je warm water vandaan haalt als je een combi ketel hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook is je waterduk in het CV circuit te laag. Of kijk ik naar een foto van google?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb twee ketels, een voor het achterste gedeelte waar de vloerverwarming zit + nog wat radiatoren en een voor het voorste gedeelte van het huis dus ik hoef niet zonder warm water te zitten. Je kijkt nu naar de eerst genoemde ketel (geen foto van google) en ja, de druk is te laag want hij lekt als een malle. Ik vraag me alleen af waarom hij nu ineens lekt terwijl er voorheen niks aan de hand was dus ik ging er een klein beetje van uit dat ik 'm de vernieling in had gedraaid door 'm aan te laten staan terwijl ik de radiator afkoppelde. Ik ben er nog steeds niet helemaal gerust op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie water langs de koperen buis lopen,
volgens mij lekt het dus niet bij de koppeling. Is er na twee dagen al progressie?