Hoe krijg je de rubbers van de deur van een vriezer weer goed sluitend?

Jaren geleden heb ik een Exquisit vriezer gekocht. Het typenummer weet ik niet. Omdat hij moeilijk uit te soppen en te drogen was hielde we er na een jaar of 3 mee op hem als vriezer te gebruiken. Het werd voor ons een kast maar we deden een kartonnetje tussen de deur om hem niet te laten gaan stinken. In het voorjaar ging onze andere vriezer kapot en hebben we deze in ere hersteld. De deur sluit vanboven echter niet meer geheel en daardoor ontstaat er veel ijs in het bovenste vriesvak wat ik steeds weg moet halen. Hoe krijg ik dat deurrubber vanboven weer goed?

15.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zit de sticker aan de binnenkant er nog in? Als dat zo is, dan kun je daar het typenummer op vinden en nieuwe rubbers bestellen.
doralien
7 jaar geleden
vaseline
http://artimesdiy.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=84:sluiting-koelkastdeur-weer-soepel-maken&catid=53:technieken&Itemid=65

Antwoorden (2)

De rubber is in de loop der tijd hard geworden. Doordat de deur gedurende lange tijd niet volledig gesloten is, zal de rubber nu niet meer afdichten. De enige remedie is, de rubber vervangen (door een soepele).
jc54
7 jaar geleden
Ik had ook een oudje en toen hielp Vaseline goed.
Kan je ook nu proberen, of anders deze oplossing?
http://artimesdiy.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=84:sluiting-koelkastdeur-weer-soepel-maken&catid=53:technieken&Itemid=65
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus + Ben een voorstander van éérst 'doe het zelf'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan, idem en Vaseline maar ook de echte oude uierzalf zijn vaak nog beter en duurzamer ook :)