Vriezer heeft waterschade opgelopen, is hij nu kapot?

Een paar dagen geleden heb ik 20 cm water in de kelder gehad waarbij onze vriezer/bovenlader wrsch kortsluiting gemaakt heeft. Inmiddels heeft hij een paar dagen uitgestaan, is hij leeg en schoon en het water is weg. Bij inpluggen doet hij het gewoon weer. Nu twijfel ik: zou het veilig/raadzaam zijn hem weer in gebruik te nemen? Of toch opgeven aan de verzekering? Zelfde vraag eigenlijk over een kleine koelkast en vriezertje die er naast stonden, maar niet ingeplugd. Stekkers zijn allen droog gebleven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

tsja je zegt het zelf al dat hij het doet dus hij is niet kapot. Als je het claimt bij je verzekering riekt het naar fraude.