Is er een verschil tussen een keukenrasp en een kaasrasp?

Er is nu een kaasrasp te krijgen bij Kruidvat (zie link), kan ik deze ook gebruiken voor bijvoorbeeld wortels te raspen?

https://www.kruidvat.nl/boska-kaasrasp/p/3737084

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan denk ik wel (rasp is rasp lijkt mij). Lijkt mij alleen handiger om dan een rasp met een grotere binnenopening te hebben. Dan kan er meer groente/kaas opgespaard worden. Deze moet je elke halve wortel legen heb ik het idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze van Ikea is handig, ik heb hem al jaren:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50153180/
Geschikt voor kaas en voor groenten.
Deze is niet te groot, maar zeker niet te klein. Het kan dus wel dubbelop. Als je hem in de vaatwasser wil doen, let dan ook op het materiaal om roesten te voorkomen.
paulus811
7 jaar geleden
Dat is een koopje! Heb vorige week nog bijna een tientje voor de kaasschaaf betaald.

Antwoorden (1)

Ja, namelijk het formaat. Een kaasrasp is veel kleiner dan een keukenrasp. Het lijkt mij drie keer zoveel werk om met een kaasrasp een wortel te raspen. En je krijgt er kleinere schraapsels uit. Op een keukenrasp heb je vaak drie mogelijkheden (voor plakjes, grotere en kleinere stukjes), en voor een wortel kies ik meestal de grovere gaten.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ die kaasrasp uit de link heeft ook 3 standen,
maar ik denk dat de grofste stand op deze kaasrasp ongeveer vergelijkbaar is met de fijne stand bij een keukenrasp met 3 standen.