Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik die bovenste sproeiarm van mijn vaatwasmachine terug in gang?

de bovenste sproeiarm van mijn vaatwasmachine draait niet meer. er zijn geen gaatjes verstopt. als ik er water doorheen giet met de kraan, komt het er overal mooi weer uit. Maar in de vaatwas draait het dus niet meer. Als ik de deur open als de machine werkt (om te zien of er water uit de bovenste sproeiarm komt) zie ik dat er maar heel weinig water uitkomt. Waarschijnlijk te weinig om goed te draaien.
Waaraan kan dat liggen? Krijg ik dat terug in gang en zo ja, hoe?
(ter info; de filter is netjes, heb de machine al laten draaien met vaatwasmachinereiniger, de onderste arm draait wel goed).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om de bovenste sproeiarm van je vaatwasmachine terug in gang te krijgen, moet je eerst controleren of de arm vrij kan draaien. Als dat niet het geval is, moet je de arm verwijderen en de verstopping verwijderen. Controleer ook of de watertoevoer naar de arm nog goed is. Als dat niet het geval is, moet je de watertoevoer repareren.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding