dat wasmachine krakend en piepend geluid maakt. Dat zou dus eventueel de lager zijn?

Het is een oude machine, dus laten maken is geen optie wel vervangen. Maar hoe lang kan ik deze machine eventueel nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een luide hoge toon duidt op een probleem met de lagers van de motor of pomp. Maakt de machine het geluid alleen voor en na het draaien, dan is de ophanging niet helemaal oké.
Een knarsend of piepend geluid, met name tijdens de wascyclus, kan duiden op een slecht afgestelde aandrijfriem.
8 jaar geleden
Tja, als maken geen optie is dan kun je hem gebruiken tot hij het niet meer doet of tot je het gekraak en gepiep zat bent...
Als het een oude machine is en je hebt de middelen om hem te vervangen, niet wachten maar direct doen. Scheelt een hele hoop energie en water en dus geld. lijkt zonde om een nog werkende machine weg te doen, maar dat is het dus niet!