Kan ik een wasmachine aanzetten zonder vaste wateraansluiting en afvoer in schuur?

Wasmachine past niet in de kleine keuken, ook zit de woning op een bovenwoning met zeer smalle trappen. Dus moeilijk te verhuizen. Heb een buitenschuur ongeveer 6 meter van de appartement vandaan. In de schuur zit geen kraanwater of afvoer. Kan ik zoals een mini wasmachine die je gebruikt op vakantie een mogelijkheid maken om een gewone zware wasmachine te gebruiken in de schuur zonder vaste wateraansluiting en afvoer? Het is een huurwoning dus ik mag geen leidingen aanmaken voor de machine.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nu heb ik een paar prima berichten gelezen die ik wil uitoefenen, maar ja, hoe weet ik of een schuur vorstvrij is? En hoe maak je een schuur vorstvrij? Is dit moeilijk en kost dit veel geld? Hoe zit het bij verlaten huurwoning, moet ik of kan ik materiaal makkelijk verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
28.5K
capthavoc
8 jaar geleden
Lijkt me niet te doen, het eerst waar een wasmachine om vraag is water via de pomp
dus kans dat je hem naar zijn mallemoer heb als je dat niet aansluit is groot
maar waarom past je wasmachine niet ?
is het bijv een brede bovenlader ? bovendien ook als zou je hem vullen met water en dan aanzetten de kans dat je later kan dweilen is gewoon te groot zker als je het zo wilt laten
je kan nooit gegarandaard altijd onthouden wanneer de pomp zijn werk doet
dikke pech en veel kosten als het mis gaat Misschien kan je via facebook iets ruilen?
Want ik kan begrijpen dat een brede wasmachine niet zal passen
maar hoe oud het huis ook is er zal toch zeker ruimte gemaakt zijn voor een wasmachine ?
door de vorige bewoners lijkt mij
een normaal formaat moet gewoon passen
Amadea
8 jaar geleden
Ook geen ruimte in de badkamer? Daar zit een afvoer...
Erna55
8 jaar geleden
Je weet dat een wasmachine water nodig heeft. Dat noem je zelf al.
Zowel de aansluiting als de afvoer is er niet.
Je vraagt nu of de wasmachine kan zonder wateraansluiting of afvoer...
Of wil je iets anders vragen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea: Badkamer is krap aan. Dan kan ik niet meer erin of eruit. Of iedere keer de wasmachine eruit schuiven/duwen en tillen, is ook rotwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc: De vorige bewoners hebben via een nog smallere trap de wasmachine op de zolder geplaatst, naast de cv-ketel. Nog steeds zie je de bloedsporen van de verhuizing. Dat zie je mij niet doen. En dit wil ik een ander ook niet aandoen, zelfs niet tegen betaling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@erna55: Ken je de mini wasmachine die je moet vullen met water en water stroomt er dan vanzelf uit? Ik dacht is er een soortgelijke methode voor een gewone wasmachine?
capthavoc
8 jaar geleden
Huur je dit huis ? zelfstandige of een coop ? Vraag de woningverhuurder om een meer permanente oplossing ?
Zijn de woningen naast je vergelijkbaar ?
hoe hebben zij het opgelost ?
Het is tijdelijk wel te doen lijkt me water vullen is te doen maar afvoeren is toch een hele klus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kleine bovenlader is bijna altijd ergens in te passen. En qua transport laten doen of bij zelf doen eerst evt. ballast (stabilisatie-gewicht) eruit halen. NB Naast gebrek aan water en afvoer: denk ook aan (voldoende) stroomvoorziening (uiteraard geaard) in die schuur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Nederland zijn aanpassing in je huurwoning vaak toegestaan.
https://www.mijn-thuis.nl/Ik-ben-huurder/Woning-aanpassen/Zelf-woning-aanpassen/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ook jaren in huizen uit begin jaren 50 gewoond, en daarin is nooit rekening gehouden met wasmachines. De meeste hadden zelfs origineel geen badkamer, die is er later in gemaakt, en dat is dan dus behelpen qua ruimte. De zolder was niet meer dan een kruipruimte, en voor stopcontacten vond men toendertijd één per verdieping ook voldoende. Dus zeggen dat een wasmachine altijd wel past is niet waar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pokemon: Daar heb je groot gelijk in! Eindelijk iemand die me begrijpt, dank je. Alle woningen mogen weleens aangepast worden, door woonbedrijven bij huurwoningen of hulp door gemeente bij koopwoningen. We hebben allemaal een fijne onderdak nodig zonder stress.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar die oude huizen kostten toen 400 euro. Na renovatie ineens 550, terwijl de oppervlakte niet groter was geworden. Na sloop en nieuwbouw zelfs 690 euro, maar daar hebben we nu wel een fijne ruime woning voor terug. Ik hoef geen luxe, maar een fatsoenlijke keuken en badkamer zijn erg prettig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pokemon: Zo'n oude huis met gebreken voor 400 euro blijft teveel en dus duur. En nieuwbouw hoeft niet duur te zijn, dat is gewoon politiek. Wat is luxe, alles is gewoon van materiaal waar men een prijskaartje op zet. Zolang het lang en goed meegaat, makkelijk in onderhoud ben ik tevreden. Dus dat ik met gemak een zware wasmachine kan plaatsen in een woning, het liefst op de begane grond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc, @jackd: De verhuurder doet moeilijk en gebruik de economische crisis als excuus. In ergste geval mag ik vertrekken volgens hem en woonbedrijven doen hetzelfde. Heb er ook ervaring mee.

Antwoorden (3)

Je kunt de wasmachine daar plaatsen en water aanvoeren met een tuinslang. 6 meter is wel te overbruggen. Het afvoerwater kun je opvangen in een grote emmer of een 30 liter jerrycan o.i.d.
Het is behelpen, maar het kán wel.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een wasmachine gebruikt gemiddeld ruim 50 liter per keer..
Utrecht
8 jaar geleden
en heeft een zekere waterdruk nodig. met een trechter krijg je het water er niet in...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op een tuinslang staat waterdruk
Ja, er kan veel, maar of het handig is?

-Tuinslang als aanvoer.
-Afvoerslang in speciekuip, dompelpomp en slang naar een (riool)put.
-Een (bijna) lege groep voor de elektriciteit.

Of zelfs:

-Vullen met een gieter via het wasmiddelbakje. (spoelprogramma kan ook achteraf, wat meer werk maar minder dan handwassen)
-Een paar dingen aanpassen zodat ie werkt met heet water uit de gieter en geen stroom gebruikt voor het opwarmen van het water en dus geen zware aansluiting nodig heeft, maar dat gaat misschien een beetje ver.

Problemen:
-bij vorst zal je de machine steeds moeten laten leeglopen na gebruik.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een wasmachine gebruikt gemiddeld ruim 50 liter per keer..
Dus als je met de hand gaat slepen met water ben je niet met één gieter klaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jackd:+
Goede tip over het probleem van bevriezing bij het plaatsen van een wasmachine in een onverwarmde ruimte buitenshuis.
Vullen met een gieter niet aan te raden, je weet niet wanneer de machine water inneemt.
@Veggieplease: Hou er rekening mee dat niet al het water uit de wasmachine gepompt wordt. Er blijft vaak nog wat water achter in het filter waardoor de afvoerpomp kan vastvriezen en niet meer zal werken.
Draai het filter na een wasbeurt open om er zeker van te zijn dat al het water uit de machine weg is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goeie uitleg over hoe leeg te laten lopen.
Als de afvoerslang in een bocht hangt kan daar ook nog water in blijven staan. Vullen met gieter is zeker niet handig.
Maar het kan:
In het begin van het programma neemt ie water.
Dan wachten totdat ie het water weer wegpompt en vlak daarna weer water.
Eventueel na de 1e keer vullen met water wachten totdat er een foutmelding komt (die zal komen als ie water wil hebben om het spoelen te starten) en dan een spoelprogramma starten. Handiger: Een regenton met hydrofoor pomp.
Kan ook met echt regenwater, scheelt water en is zachter dus scheelt nog wasmiddel ook.
(die pomp mag ook niet bevriezen met water erin, maar die kan eventueel ingegraven worden)
Het aansluiten gaat volgens mij het beste met een tuinslang.
Ook voor de afvoer zou ik een slang gebruiken deze wel bij de wasmachine even hoog als bovenkant er van leggen anders loopt de machine van zelf leeg en dat is niet de bedoeling.
Wat het vorstvrij maken betreft kan dit met isolatieplaten die je aan de binnenkant van de schuur aanbrengen met plaatselijk wat dotjes lijm.(geen Bisonkit dit tast de tempexisolatieplaten aan)

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de isolatiplaten kun je vragen of er misschien B-keusplaten zijn
Deze zijn aanmerkelijk goedkoper
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ die platen kan je ook klemmen en dan een dunne (triplex) plaat ervoor met een paar schroeven en het is eventueel ook weer makkelijk verwijderbaar.