Inductiepan werkt niet, hoe kan dit?

Ik heb een inductie kookplaat en heb nu 2 verschillende pannen gekocht (En weer terug gebracht) omdat er om de verpakking stond dat deze ook voor inductie zijn. Echter zodra ik ze op de plaat zet werkt het niet. Hoe kan het zijn dat er op de verpakking staat dat dit voor inductie is maar niet werkt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.4K
paulus811
8 jaar geleden
Waarom geef je de 'schuld' aan de pannen? Werken andere pannen nog wel op die kookzones?

Het beste antwoord

Ik heb het ook meegemaakt bij mijn moeder, als je ze met magneten test zouden ze het moeten doen.
Ik vermoed dat er te weinig materiaal inzit, toen de pannen waren ingeruild voor een zwaarder model was er niets meer aan de hand.
Ik heb zelf ook nog een klein gietijzeren pannetje (10cm) en die doet het alleen op de kleinste kookzone.
Waarschijnlijk spelen 2 factoren een rol nl de hoeveelheid magnetiseerbaar materiaal en de oppervlak waarin het veld kan worden opgewkt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Plus. Te weinig materiaal, dunkt me.

Andere antwoorden (1)

Fout op de verpakking. Neem volgende keer gewoon een magneetje mee, is de pan magnetisch dan is hij geschikt voor inductie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beide waren magnetisch (Getest in de winkel) maar werkte beide niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel vreemd
bamibal
8 jaar geleden
Kookplaat stuk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee de andere pannen werken prima, ik wilde alleen een grotere erbij hebben.
Erna55
8 jaar geleden
De pan moet niet magnetisch zijn. Hij moet door een magneet aangetrokken worden.