Als er verder geen " of ' achter cijfers heeft gestaan, kan dit zowel 4 uur en 28 minuten zijn, als 4 minuten en 28 seconden. Als het een boiler van 80 liter is zal het het eerste zijn. Een boiler van 5 liter zal het tweede zijn.

Toegevoegd na 18 minuten:
Uiteraard heb ik het dan over de opwarmtijd van een volle boiler tot de ingestelde temperatuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat betekent dat als de boiler geheel met koud water wordt gevuld (bijvoorbeeld als hij net is geïnstalleerd), dat het ca. viereneenhalf uur duurt voor hij op de gewenste temperatuur is.
Tap je daarna maar weinig heet water af, dan zal het natuurlijk maar kort duren voor hij weer op temperatuur is.
Houd er wel rekening mee dat hij niet meteen gaat opwarmen als je wat heet water hebt getapt. Hij gaat maar twee keer per dag opwarmen, tijdens daluren voor de stroomleverancier. Dus 'snachts en in de middag.