Stofzuiger ondanks hepa 10 filter toch uitstootklasse g?

Hoe kan het dat mijn nilfisk coupe neo stofzuiger met het bejubelde Hepa filter toch een vrij hoge stofuitstoot heeft relatief gezien? Het is een hepa 10 filter maar de stootuitstoot heeft label F wat toch wel laag is. Ik heb vaak last van een kriebelig gevoel in mijn neus en vaak niezen (geen bronchites of cara oid), en vraag me af of ik hiermee een goede koop heb gedaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hepa filter is leuk, maar dan is het wel de bedoeling dat alle lucht ook door die filter gaat en daar gaat het vaak fout.

Daarnaast is er een groot verschil in filters.
10 is de minst goeie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/HEPA