Kan je een wasmachine zo afkoppelen en verhuizen of moet je die eerst nog leeg laten lopen?

Nog nooit eerder een gebruikte wasmachine vervoerd. Alleen de eerste keer dat ik ging verhuizen (het ouderlijk huis uit) en dat was een nieuwe zo van de BCC af.

Het beste antwoord

In een wasmachine blijft áltijd wat water zitten. Als je gaat verhuizen en de wasmachine moet verplaatsen is het beter om dit water te laten weglopen. Dit doe je door het pluizenfilter te verwijderen. (Achter het kleine klepje meestal linksonder aan de voorkant).

Zodra je de filter hebt verwijdert, loopt het overtollige water eruit. Zo kun je meteen ook het pluizenfilter een keer reinigen.

Vaak kun je ook de de trommel vergrendelen met beugels die ooit bij de wasmachine zijn geleverd. Zo schudt de trommel ook niet onnodig heen-en-weer en kan de machine en de trommel niet beschadigd raken. Deze beugels bevestig je met bouten door de achterkant van de wasmachine heen en fixeer je de trommel.