In hoe verre is een Dimplex spaarkachel spaarzamer dan een accumulatiekachel van 15 jaar oud die werkt op elektriciteit?

Beste mensen,

ik overweeg om volgende winter nieuwe spaarkachels te laten zetten maar ik vroeg mij af in hoe verre deze spaarzamer zijn vergeleken met degene die ik nu heb staan...

Degene die ik heb staan is een accumulatiekachel die werkt op elektriciteit en degenen die ik overweeg kan je terugvinden op de onderstaande weblink:

http://www.atbsimonsbvba.eu/86044/wwwroot/media/images/upload/Dimplex.pdf

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat in het kosten plaatje een HR cv systeem op gas niet is meegenomen. Als dat leiding gas is in dat plaatje dan klopt er niks van.

Het beste antwoord

In principe heeft elke kachel op elektriciteit 100% rendement: elke kilowatt levert dezelfde hoeveelheid warmte.
Het verschil kan liggen in de hoeveelheid warmte die met goedkope nachtstroom opgeslagen kan worden.
Het zal dus weinig voordeel bieden als je de oude accumulatiekachels inruilt voor accumulatiekachels van Dimplex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Wel is het verschil tussen nacht en dagstroom steeds kleiner aan het worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een warmte element is een zuivere ohmse belasting en heeft daardoor inderdaad een rendement van 100%.