Kan je met een mengkraan nog wel koud water ontvangen?

Als ik de mengkraan op zijn uiterst koud zet is het water nog erg warm. Hoe krijg ik koud water?
De andere kant, dus heter werkt door het knopje in te drukken en door te draaien. Dit gaat voor het koude water niet op. Of zou dit verkalk zijn? En hoe los ik dit dan op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een andere oplossing is een andere kraan plaatsen een gewone mengkraan inplaats van een thermostatische, veel goedkoper.

Het beste antwoord

In de uiterste "koud" stand, zou je alleen koud water moeten krijgen, dus niet vermengd met (een beetje) warm water.
Krijg je toch "warm" water, dan is er iets mis met het thermostaat-gedeelte. En inderdaad, dat kan kalk zijn.
Om dit te repareren, zou je de kraan compleet moeten dementeren een een poosje in de schoonmaakazijn leggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen, zou je een waterontharder kunnen plaatsen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
http://www.aquacell-waterontharder.nl/?adwords_campaign=aquacell-groen&gclid=COfCiM2p5b8CFY_ItAodmm4Amg
jc54