Schok van kleding uit wasmachine gevaarlijk? En hoe is dit mogelijk?

Bij het eruithalen van mijn kleding uit de wasmachine kreeg ik meerdere elektrische schokjes. De kleding was nog kletsnat waardoor ik erachter kwam dat de wasmachine zijn programma niet had afgemaakt. Kleding weer erin gepaard met meerdere schokjes en weer aangezet. Hierna geen problemen maar nu een paar uur laten voel ik nog steeds de elektriciteit in mijn handen.
Is dit gevaarlijk? En hoe kan dit? Ik heb de wasmachinetrommel zelf niet aangeraakt alleen de kleding.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Jouw wasmachine heeft een elektrisch lek en dat is gevaarlijk. Ik zou de steker uit het stopkontakt trekken en er een monteur naar laten kijken. Raak de wasmachine vooral niet meer aan. Bij het uithalen van de was EERST de stekker uittrekken
Het is wel raar dat je aardlek er niet uit is gesprongen. Dat is namelijk de beveiliging in je stoppenkast die dit soort gevaarlijke situaties moet vermijden. Laat de monteur ook maar meteen de aardlek kontroleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet wat voor merk en type wasmachine jij hebt. Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw wasmachine een programma heeft waarin de kleding elektrostatisch gemaakt word om het vuil nog beter te verwijderen. Maar natte kleding kan nooit geladen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In elk geval even door een monteur na laten kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook gewoon zo zijn dat je wasmachine/stopcontact niet geaard is :) Laat er ff iemand naar kijken die er verstand van heeft.