Schok van kleding uit wasmachine gevaarlijk? En hoe is dit mogelijk?

Bij het eruithalen van mijn kleding uit de wasmachine kreeg ik meerdere elektrische schokjes. De kleding was nog kletsnat waardoor ik erachter kwam dat de wasmachine zijn programma niet had afgemaakt. Kleding weer erin gepaard met meerdere schokjes en weer aangezet. Hierna geen problemen maar nu een paar uur laten voel ik nog steeds de elektriciteit in mijn handen.
Is dit gevaarlijk? En hoe kan dit? Ik heb de wasmachinetrommel zelf niet aangeraakt alleen de kleding.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jouw wasmachine heeft een elektrisch lek en dat is gevaarlijk. Ik zou de steker uit het stopkontakt trekken en er een monteur naar laten kijken. Raak de wasmachine vooral niet meer aan. Bij het uithalen van de was EERST de stekker uittrekken Het is wel raar dat je aardlek er niet uit is gesprongen. Dat is namelijk de beveiliging in je stoppenkast die dit soort gevaarlijke situaties moet vermijden. Laat de monteur ook maar meteen de aardlek kontroleren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100