Mag ik de CV-pomp uitschakelen maar de CV-ketel aanlaten voor warm water?

In de ketel zijn spiralen ingebouwd om het sanitair warm water te verwarmen. De CV-pomp blijft echter continu draaien, op elke radiator staat een thermostatische kraan, handig systeem want je kunt ieder kamer afzonderlijk regelen. Echter in de zomer blijft de CV-pomp draaien en stuurt het water enkel door de CV-ketel. Kan ik deze pomp uitschakelen maar de ketel wel laten warmen voor het SWW. dus dat enkel het CV-water in de CV-ketel op temperatuur blijft ...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9K

Antwoorden (1)

Nee, die kun je niet uitschakelen, zodra je warm water tapt zal er een klep omzetten die het hete water door de spiralen pompt, zet je de pomp uit, dan heb je dus ook geen warm water meer.

Op sommige ketels zitten schakelaars waar je dit eventueel wel kunt regelen, de pomp slaat dan alleen aan bij warm water gebruik.