Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn aansteker niet steeds wordt gestolen?

Ik koop steeds aanstekers. Maar elke keer zijn mijn aanstekers weg. En dat komt omdat omdat ze steeds worden meegenomen door iedereen die rookt, want die mensen stoppen elke keer weer mijn aanstekers in hun zak per ongeluk. Ik kan het niet bijhouden dus ik blijf maar aanstekers kopen. Ik heb geprobeerd om erop te letten maar dat lukt dus niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stoppen met roken, wil ook wel eens helpen... :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik lucifers? goedkoop en je krijgt er voor 30 cent 12 pakjes! dus geen zorgen dat iemand is eens een pakje pakt

Antwoorden (5)

Ja, dat is een heel herkenbaar probleem.
Toen ik nog rookte had ik ook altijd minstens 3 aanstekers bij me... Op zich is dat niet nodig, maar toch "better safe then sorry"!

Antwoord
Iedere keer dat je een sigaret aansteekt, meteen daarna je aansteker weer in je zak steken... Nooit meer op tafel/bar of zo neerleggen. Dan kan hij niet gestolen worden.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad: better safe then sorry. Goed dus dat je gestopt bent met roken!
Koop een aansteker met ketting.
Genoeg van de vinden. Google maar eens op "aansteker met ketting".
Of maak zelf een touwtje rond je aansteker: met goede lijm rondom vastlijmen,
koord er aan en om je nek hangen.
Of stop je aansteker meteen in je zak als je hem gebruikt hebt.
Of koop er een die zo lelijk is dat niemand hem hebben wil.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voorbeeld:
http://nl.aliexpress.com/item/1pcs-New-Lighters-Smoking-Accessories-Electronic-Cigaretter-USB-Lighter-Power-Battery-Cigarette-Flameless-Free-Shipping/1807721609.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met ducttape of plaband vastplakken aan je pakje shag/sigaretten ? lucifers? of zo''n grote gas'-aansteker kopen, of zippo, hoe aparter je aansteker, hoe minder kans je hebt dat hij wordt ontvreemd want al die weggooiaanstekers lijken op elkaar dus is niet altijd kwade opzet in het spel..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem een kleine aansteker.
Doe erom heen een flink stuk koper.
Is zwaar en daardoor niet echt aantrekkelijk om mee te nemen.

Het inelkaar zetten vergt enige handigheid en gereedschap.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als iemand je aansteker vraagt blijf je erbij staan. Zo worden ze eraan herinnerd dat de aansteker niet van hun is. Of je krast/schrijft je naam erop. Zo zullen ze bij het volgende gebruik zien dat het niet hun aansteker is. Of je doet gewoon hetzelfde bij mensen dat dit vaak bij jou doen.