Hoe zet ik m'n kindvriendelijke thermostaatkraan warmer dan 38 graden?

M'n douche ging lekker warmer dan 38 graden, maar hij lijkt opeens kindvriendelijk afgesteld en begrensd op 38 graden. Het lukt me niet meer om het water warmer te krijgen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er niet zo'n beveiliging op die je moet indrukken?
Ivana
10 jaar geleden
Zo'n rood knopje aan de zijkant is de begrenzer bij veel thermostaatkranen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zit ie er al een tijdje? dan kan het ook kalk zijn.

Het beste antwoord

Aan de thermostaat kant de draai dop losschroeven met schroefje dat in de kop zit. Vervolgens de dop er in een andere positie weer op zetten. Ik denkt dat hij zoizo niet goed is ingestd. 38 Gr voelt al als heel warm. 39 /40 Gr wordt ervaren als heet. 41/42 is zelfs zeer ongezond zonder dat je je daarna goed afkoelt onder de koude douch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De begrenzer deraf schroeven en je kan hem hoger instellen.