Mijn tajine is op mijn kookplaat te hard terecht gekomen met als gevolg barsten? ter hoogt van de drukknoppen , wat moet ik doen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De leverancier van mijn inductiekookplaat vertelde mij, dat als de glasplaat stuk zou gaan, ik dit moest melden bij mijn glasverzekering, dat deze de plaat zou vergoeden. Later hoorde ik van mijn vader dat een kennis van hem dit had gedaan en de plaat vergoedt had gekregen. Zeker het proberen waard dus. Een kleine barst in de kookplaat is niet erg, dan kun je hem nog gewoon gebruiken. Een breuk in het glas maakt de plaat onbruikbaar, waardoor deze vervangen moet worden. bij jou zit de schade bij de toets waar je de kookplaat mee bedient, dat kan je lichamelijke schade toebrengen, of de kookplaat niet meer laten werken. Geef de schade op bij je glasverzekering.

Ik ga er van uit dat je kookplaat gebarsten is omdat een tajine geen drukknoppen heeft. Dan blijft er uiteindelijk maar een oplossing over. Een gebarsten kookplaat (de bovenkant) is niet te repareren. Die moet je vervangen. Neem contact op met je leverancier en/of de dealer/importeur. Een nieuwe kookplaat lijkt mij financieel gezien de goedkoopste oplossing. Succes en M.v.g. TegenXinnig

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100