Een convectorkachel verwarmt snel, is geluidloos en het goedkoopst in aanschaf. Een keramische kachel geeft een prettige stralingswarmte.

Kies een model van minimaal 2000 watt en met een regelbare termostaat. Houd er rekening mee dat bijverwarming op elektriciteit in verhouding duurder is dan verwarming via CV op gas.

Toegevoegd na 12 minuten:
De verhouding vermogen/oppervlakte hangt o.a. af van de gewenste kamertemperatuur, de buitentemperatuur en de isolatie van het vertrek.
Bijvoorbeeld bij een buitentemperatuur van –10°C, een normale isolatie en een gewenste binnentemperatuur van +19°C, kun je voor de volgende wattages gaan:

2000 W voor 20 à 25 m²
2400 W voor 25 à 30 m²
3000 W voor 30 à 35 m²

Het wattage is wel afhankelijk van de keuze van het type kachel. Kies je voor keramisch dan kan 1800 W al voldoende zijn voor een ruimte van 60 m².
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien dit je enige verwarming zou zijn kies je beter voor dynamische accumulator...
Deze laadt s'nachts de warmte op wanneer de energie beterkoop is..
Overdag geeft die dan de warmte af via een ventilator
Het vermogen wat je nodig hebt hangt een beetje af van de temperatuur die je wil bereiken,de vuistregel is ongeveer rond de 80 watt per m³ om zeker rond de 20 graden de geraken...
Dus in jouw geval 30m²x 2,5(plafondhoogte)=75m³x 80watt=6000w of 6kw die je verwarming moet zijn