Mijn Smeg/GE vriesvak geeft even een luchttemp van +6 in de auto ontdooicyclus. Hierbuiten vriest hij op -20. Is dat normaal?

Er zijn 3 nieuwe thermostaten gemonteerd en een nieuwe ontdooiklok, maar ook nu loopt de luchttemp. even op tot +6 graden in de automatische ontdooistand, eens per 24 uur. Een Smeg monteur en hoofdkantoor Smeg zijn hier onduidelijk over. Misschien is het juist normaal dat dit gebeurt en hoef ik mij niet ongerust te maken over voedselbederf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om het koelelement te ontdooien is écht een temperatuur van boven de nul graden nodig.