Hoeveel gewicht kan een koelkast hebben? (Gaat om een mini-vriezer van 17 kg bovenop een (oude) koelkast)

Gaat om een mini-vriezer van 17 kg bovenop een (oude) koelkast.. Ben sowieso wel benieuwd wat ie kan dragen, zou je er op kunnen zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Het meeste gewicht kan door de koelkast worden gedragen als de erboven opgestapelde vriezer min of meer dezelfde afmetingen heeft zodat de pootjes het gewicht uitoefenen aan de zijkanten van de onderstaande koelkast. Als je zelf op de koelkast zou gaan staan gaat dit zeker goed als je je benen spreid tot je voeten zo ver mogelijk aan de zijkanten gewicht uitoefenen. Meer dan 50 kg kan op deze manier verdragen worden door de koelkast. Je kan beter niet proberen om er op te zitten, aangezien dan de meeste kracht wordt uitgeoefend op het zwakste gedeelte van de bovenkant.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het beste is dan ook om er een stevige plank tussen te leggen, niet vanwege de ventilatie want dat verandert niet met een plank, maar om het gewicht gelijkmatig te verdelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit moet lukken,bij mij staan die al jaren op mekaar zonder problemen:je moet er enkel voor zorgen dat er voldoende luchtcirculatie tussen beide kan(ik steek daar bv een dik plankje onder.)