De cv-ketel slaat hoorbaar aan en af, met een soort dubbele klik, of ratel. Wat kan ik doen om het geruisloos te laten verlopen?

De monteur heeft heeft de warmtepomp vervangen. Vandaag is het motortje vervangen. Telkens moet ik een halve dag op die lui wachten en telkens mankeert er weer wat. Kan ik er zelf iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geratel hoort, kan dit de waterpomp zijn. controleer iig de waterdruk en eventueel bijvullen. Ontlucht ook alle radiatoren regelmatig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geklik kan ook van de driewegklep zijn. Afhankelijk van warm watervraag en warmtevraag, beweegt de driewegklep heen en weer.

Antwoorden (1)

Laten reinigen, waarschijnlijk zit er afvoer verstopt met kalk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwanenhals onder ff losschroeven